SE FAC PAȘI IMPORTANȚI PENTRU DEZVOLTAREA STAȚIUNIII PEȘTERA-PADINA! NOI REGULI ANUNȚATE DE PRIMARUL COMUNEI MOROENI!

Stațiunea Peștera-Padina, un proiect turistic unic în România ultimilor 30 de ani, a fost subiectul unei dezbateri care a avut loc la Tîrgoviște. Masterplanul prezentat în cadrul dezbaterii cuprinde o serie de măsuri al căror scop este dezvoltarea zonei montane dâmbovițene prin creşterea investiţiilor publice în infrastructura specifică, crearea unei destinaţii turistice competitive pe plan național, valorificarea durabilă a specificului local prin amenajarea domeniului schiabil și a infrastructurii turistice de agrement. Până în prezent, în cadrul acestui demers s-au făcut câțiva pași de bază, în sensul întocmirii notei conceptuale și a Masterplanului – Strategie de dezvoltare spațială. Urmează să fie realizat Planul Urbanistic Zonal (PUG), care va reglementa modul de construire în stațiunea Peștera – Padina. În acest sens, Consiliul Județean Dâmbovița sprijină UAT Moroeni pentru elaborarea PUG, contribuția financiară fiind de 80%.
Edilul comunei Moroeni, prezent la dezbatere, a ținut să mulțumească conducerii Consiliului Județean pentru implicare și a anunțat primele măsuri pe care le va lua pentru o dezvoltare durabilă în cadrul stațiunii montane.
“În primul rând vreau să vă anunț că s-au făcut demersuri ca Romsilva să cedeze drumul din zona Bolboci către consiliu local, iar noi să hotărâm cedarea acestuia spre administrarea Consiliului Județean Dâmbovița, în vederea modernizării și a întreținerii. Așa cum bine știți, la Primăria Moroeni avem un Compartiment de urbanism și un arhitect șef, suntem una din puținele primării cu o astfel de funcție, compartiment unde, în ultima perioadă, s-au primit foarte multe cereri pentru emiterea unor certificate de urbanism. Vreau să vă anunț că am purtat discuții cu factorii de decizie și am hotărât ca în perioada următoare persoanele care au suprafețe de teren mici, mă refer la 100-200 mp, și solicită certificate de urbanism în zona montană, unele dintre ele chiar și fără drum de acces, nu vor mai putea obține de la primărie certificatele de urbanism, decât după obținerea unui aviz de la Consiliul Județean. Am solicitat ca în noul PUZ din zona montană să fie specificat că suprafața minimă de teren pentru o eventuală construcție în zona montană să fie de minim 1000 mp , cu o deschidere de minim 20 ml. Totodată aș vrea ca proprietarii care au teren pe marginea drumului județean și pe celelate drumuri care vor fi proiectate în această stațiune, să înțeleagă ca va trebui să avem un domeniu public pentru introducerea utilităților. Un exemplu de urmat este al unui domn din sală, care când și-a cadastrat terenul a lăsat primăriei 3 metri pe lângă drumul județean. Va trebui ca toată lumea să înțeleagă că aceste utilități nu le putem duce pe jumătatea drumul județean și nici pe proprietăți private.” a precizat în cadrul dezbaterii Mihai Laurențiu Moraru, primarul comunei Moroeni.
Corneliu Ștefan, președintele Conisliului Județean Dâmbovița și-a anunțat din nou toată susținerea pentru acest proiect deosebit de important.
“Avem șansa ca în zona dâmbovițeană a munților Bucegi să creăm o bijuterie a turismului național, iar acesta a fost punctul de plecare al expunerii făcute de mine în fața tuturor invitaților prezenți la dezbaterea publică a Masterplanului – Strategie de dezvoltare spațială privind amenajarea stațiunii turistice de interes național Peștera-Padina. Construirea acestei stațiuni creează oportunități enorme pentru economia județului nostru. Vorbim aici de dezvoltarea serviciilor de turism, crearea de locuri de muncă și deschiderea județului în fața investitorilor. Am avut ocazia să ascultăm opiniile părților implicate în realizarea Stațiunii Peștera Padina și, pe această cale, îi asigurăm că împreună vom face ca acest proiect să devină realitate. Mulțumim tuturor participanților pentru prezența lor și îi așteptăm pe viitor cu idei și inițiative la fel de bune precum cele prezentate astăzi.”a precizat Corneliu Ștefan, președintele Consiliului Județean Dâmbovița.
