MINISTRUL SORIN GRINDEANU, VIZITĂ DE LUCRU ÎN DÂMBOVIȚA! CE VEȘTI LE-A ADUS DÂMBOVOȚENILOR!

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu: „Întâlnirea cu primarii și cu ceilalți colegi din Parlament, consilieri județeni și așa mai departe, a fost una foarte bună… S-au ridicat probleme dincolo de Ministerul Transporturilor, probleme pe care o să le transmit colegilor mei din Guvern, unele dintre ele extrem de importante pentru autoritățile locale, cum ar fi Programul Național „Anghel Saligny”, un program extrem de așteptat de către autoritățile locale.
Legat de ceea ce înseamnă proiectele Ministerului Transporturilor în județul Dâmbovița, în primul rând vreau să vă anunț, ca termene, ca să știți exact, să nu fie așa pe surse, termenele legate de DN 71 Bâldana- Târgoviște- Sinaia… Așa cum știți acest proiect este împărțit în două sectoare, primul sector, cu istoria pe care o amintea domnul președinte, acum lucrurile s-au reluat și s-au reluat în felul următor: în data de 7.01.2022, adică să spunem în două săptămâni, se transmite către ANAP spre validare această licitație și anume proiectare plus execuție. Depunerile de oferte se vor face până în 21 martie, evaluarea de oferte până în 21 iunie, iar noi credem că vom comunica rezultatul procedurii, sigur aici mai e o paranteză legată de eventuale depuneri de contestații și așa mai departe, comunicarea rezultatului procedurii de atribuire undeva în luna august 2022 și se intră în contractul respectiv. E un proiect pe care țin foarte mult să-l realizăm, țin foarte mult ca la jumătatea anului viitor să semnăm contractul și țin foarte mult să se înceapă lucrările astfel încât, indiferent de ce se va întâmpla după să spunem ce nu voi mai fi ministru al Transporturilor, acest proiect să meargă înainte indiferent de titularul acestui minister.
Pe sectorul 2, Târgoviște- Sinaia, termenul limită de depunere de oferte este 15 ianuarie 2022, în principiu ar trebui să semnăm acest contract, care iarăși este proiectare plus execuție, dacă nu avem contestații, la jumătatea lunii martie și să se intre în proiectul respectiv și în desfășurarea contractului.
Am semnat săptămâna trecută am semnat contractul, proiectare plus execuție, pe Bâldana- Titu. Acesta a fost atribuit, este un contract care se va desfășura pe durata a 26 de luni, proiectare plus execuție, astfel încât la finalul celor 26 de luni să avem acest proiect implementat.
Aș mai spune un lucru pe care eu îl consider extrem de important și unde l-as felicita pe președintele Consiliului Județean, și numai proiectele legate de cele trei centurii ocolitoare, o dată avem centura de la Târgoviște, după aceea varianta de ocolire Pucioasa- Fieni și varianta de ocolire Găești. De ce aș pune că l-aș felicita? Fiindcă domnul președinte s-a mișcat, dacă pot să folosesc acest verb, foarte repede și a dat Hotărârile de Consiliu Județean ca noi de la Ministerul Transporturilor să putem să descentralizăm aceste lucrări. E un lucru pe care mi-l doresc foarte mult, ca proiecte de tipul variantei de ocolire sau drumuri expres mai simple să fie date către autoritățile locale, autoritățile locale să le ducă la bun sfârșit, iar Ministerul Transporturilor întru-un final plătește lucrările respective.
De ce vreau să fac aceste lucruri sau de ce vrem să facem aceste lucruri? Pentru că în acest moment CNAIR-ul are foarte multe proiecte în desfășurare și atunci avem situații în care avem niște termene din astea incredibil de lungi, chiar pentru lucrări simple, și CNAIR-ul este sufocat de proiecte de acest tip. Atunci am luat această hotărâre de a descentraliza aceste proiecte de mai mică amploare, să fie implementate de autoritățile locale, iar Ministerul întru-un final să plătească toate aceste lucrări. Consiliul Județean Dâmbovița a făcut rapid ce avea de făcut și anume să dea Hotărârile de Consiliu Județean, noi urmează la nivel de CNAIR să aprobăm în Consiliul de Administrație această procedură de descentralizare pentru cele două trei variante ocolitoare. Cred că este o soluție foarte bună, nu doar în Dâmbovița, ci în toată țara, pentru că autoritățile locale au un interes mult mai mare de a face aceste tipuri de lucrări decât, să spunem, autoritățile centrale, pot vedea mult mai bine fiecare fază a proiectului, a programului respectiv și pot verifica toți termenii contractului, inclusiv cele care țin de durată. Astea sunt proiecte să spunem rapide, alături de mine este și directorul general CNAIR, Cristi Pistol.
De la întâlnirea cu primarii sigur că am mai cu luat diverse probleme, unele dintre ele țin de Ministerul Transporturilor, cum ar fi gara din Pucioasa, altele țin de decizii ale colegilor din Guvern și pe care o să le transmit către colegii Guvern, indiferent de culoarea politică a colegilor respectivi, fiindcă a fost o întâlnire cu toți primarii, inclusiv primar care nu au reprezentare în Guvern dar a fost azi prezent.
Sper că am fost destul de pragmatic… Venirea mea a fost și o datorie a mea pe care o am față de domnul președinte, ar fi trebuit să vin săptămâna trecută dar a apărut urgent o ședință de Guvern și atunci am amânat, iar județul Dâmbovița, că tot am fost șase luni și ceva prim-ministru, a fost, în afară de județul Timiș, singurul județ în care am fost de două ori în cele șase luni, nu am mai fost alt județ. Îmi doresc ca cel puțin în perioada următoare să vin mai mult de atât, de mai mult de două ori, cel puțin în a vedea cum se desfășoară lucrările pe proiectele pe care vi le-am anunțat mai devreme”
Președintele Corneliu Ștefan: „Anul trecut, ne-am asumat proiecte importante de dezvoltare. În acest an, am inițiat studii de fezabilitate și proiecte tehnice pentru investiții în valoare de peste 1 miliard de Euro; este vorba despre proiecte care au în vedere reabilitarea infrastructurii rutiere. Proiectul privind DN 71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia este în fază de licitație publică. Pentru realizarea proiectelor referitoare la centurile ocolitoare avem nevoie de sprijin guvernamental. Am inițiat aceste proiecte cu un an în urmă și toate au fost aprobate de Comisia Tehnică din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastucturii Rutiere. „Drumul de legătură pentru creșterea accesibilității în zona urbană a orașului Găești”, ce face parte din contractul „Drumuri de legătură ale DN 71 și DN 7 la Drumul Expres Valahia, Autostrada A1 – Ploiești”, care leagă Moldova de Oltenia – așteptăm deblocarea acestui drum, important pentru județul Dâmbovița și pentru tot sudul României. Drumul expres Târgoviște – București, care face legătura între autostrada de centură A0 Nord și Târgoviște, pentru care s-a semnat contractul pentru întocmirea studiului de fezabilitate – vă solicităm sprijinul pentru realizarea acestui drum. Prin Programul Anghel Saligny, s-a depus cel puțin un proiect din fiecare localitate, acestea însumând aproximativ 2 mld lei. Avem de sprijin guvernamental pentru Stațiunea de Interes Național Moroieni – Peștera – Padina, proiect în valoare de peste 60 mil Euro, dar și pentru Universitatea Valahia din Târgoviște, cea mai tânără universitate din România, pentru continuarea campusului. Avem și alte proiecte. Le-am enumerat aici pe cele mai importante dintre acestea, care vor schimba înfățișarea județului Dâmbovița, iar dumnevoastră, prin sprijinul acordat, vă veți pune amprenta asupra lor. Vă mulțumim, domnule Viceprim-ministru, deoarece am fost convinși că veniți la Târgoviște ca să ne dați vești bune! (…)
Vreau să vă mulțumesc în numele județului Dâmbovița domnule viceprim-ministru și ministru al Transporturilor, ați venit cu vești istorice pentru județul nostru și în numai două săptămâni, fără să folosim cuvinte mari, ați semnat drumul național DN 7, proiectare și execuție, un drum național care a fost asumat de Guvernul României încă din anul 2007 și dumneavoastră în două săptămâni ați putut să deblocați acest drum, ați reluat licitație pentru DN 71, cel mai important drum privind dezvoltarea județului Dâmbovița și, nu ultimul rând, proiectele pe care le-am inițiat la nivelul Consiliului Județean Dâmbovița, centurile ocolitoare, pentru Inelul 2 de centură a municipiului Târgoviște, centura ocolitoare pentru orașele Pucioasa și Fieni și centura ocolitoare a orașului Găești, așa cum am spus în perioada următoare, maxim două săptămâni, vom semna protocoale de colaborare între Ministerul Transporturilor și Consiliul Județean Dâmbovița. Până astăzi toate sumele privind studiul de prefezabilitate și studiile de fezabilitate au fost suportate de Consiliul Județean Dâmbovița din bugetul propriu”

Distribuie pe:

Share on facebook
Facebook   
Share on whatsapp
Whatsapp    
Share on email
Email           

Află primul cele mai noi stiri din Dâmboviţa

Dă-ne un like pe FACEBOOK



sau

S-ar putea sa te intereseze: